CRM uitdagingen tackelen op 3 eenvoudige manieren

Door Dynamic Hands op

Hoe trots zijn jouw medewerkers op het CRM systeem, zien zij het als onmisbare tooling en ervaren zij gemak? De realiteit is dat slim uitgedachte bedrijfsprocessen in de praktijk toch vaak anders blijken te werken en er achteraf kostbare aanpassingen gedaan moeten worden. Het kan een stuk eenvoudiger…

1. Voorkom onnodige complexiteiten

Perfectionisme kan leiden tot langdurige projecten, maar ook tot het verzamelen van datagegevens die helemaal niet noodzakelijk zijn. Ze zitten je uiteindelijk alleen maar in de weg en kosten onnodige dataopslag. Dat was destijds ook een belangrijke reden voor de invoering van de AVG wetgeving; marketeers hadden iets te veel verzamelwoede ontwikkeld rondom privacygevoelige gegevens.

Daarom geloven wij in ontwikkelen van CRM systemen vanuit een minimale basis, ook wel Minimum Viable Product (MVP) genoemd. Hoe eenvoudiger het is, hoe sneller medewerkers ermee kunnen werken en erop kunnen reageren. Dan kunnen stap voor stap de functionaliteiten en verbeteringen worden toegevoegd in het CRM systeem die ook echt zinnig zijn. Zie het maar als agile bouwen van CRM systemen, waardoor je ontwikkelt wat je nodig hebt en direct bruikbaar is.

2. Aandacht voor de mens

Vreemd eigenlijk. Het echt door en door kennen van je klant is uitermate belangrijk, maar toch wordt er tijdens implementaties van nieuwe klantsystemen vaak te weinig aandacht besteed aan mensen die deze gegevens moeten invoeren. Het gevolg is dat iedereen het CRM systeem op een eigen manier gaat gebruiken en dat data die je nodig hebt moeilijker te ontsluiten vallen. Aandacht voor de mens betekent het geven van trainingen en workshops op maat voor medewerkers. Een positiefgevolg is dat zij zich betrokken zullen voelen en het CRM systeem gaan zien als onlosmakelijk deel van hun dagelijkse werkzaamheden. Zullen we het ‘Bekend maakt bemind’ noemen?

3. Voeg frequent verbeteringen toe door je te laten adviseren

Een interessante vraag is: Wat zijn verbeteringen eigenlijk als je de wens hebt om constant vooruitgang te boeken? Je kunt zelf proberen om daar een goed antwoord op te vinden, maar de kans dat een van onze specialisten het al gevonden heeft is groot. DynamicsHands specialisten zijn op de hoogte van de laatste functionaliteiten in Dynamics 365 en kunnen goed beoordelen welke daarvan voor jouw bedrijf geschikt zijn. Elk bedrijf is immers uniek en gaat anders om met klantrelaties. Dat maakt ons werk ook zo inspirerend en uitdagend.

Hoe we Dynamic 365 implementeren?

Dat lees je hier of laat het ons persoonlijk vertellen in een vrijblijvend gesprek. Onze handen zijn er klaar voor.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.