Digitale transformatie met Microsoft Dynamics 365

Door Dynamic Hands op

Hoe hoog staat jouw organisatie op de digitale ladder? Dat is een interessante vraag om mee te beginnen, vooral omdat het hebben van een concurrentievoorsprong tegenwoordig vaak volledig afhankelijk is van technologie. Digitaal transformeren dat doe je om klantervaringen te verbeteren en je eigen processen slimmer en efficiënter in te richten. Daar speelt Dynamics 365 een belangrijke rol bij.

Weg met de silo’s tussen CRM en ERP

Het opheffen van de silo’s tussen CRM en ERP, dat is in veel gevallen de belangrijkste reden voor organisaties om voor Dynamics 365 te kiezen. De systemen met klantinformatie (CRM) en de business systemen (ERP), zoals service-, sales-, of marketingsystemen werken als één intelligent platform en dat biedt nogal wat voordelen:

Voordeel 1: Het razendsnel mee kunnen bewegen

Het huidige bedrijfsklimaat, de behoeften van klanten en daarmee de customer journeys veranderen razendsnel. Op het moment dat er nog wel silo’s bestaan dan is het ondoenlijk om op tijd op die veranderingen te reageren. Maar als er vandaag iets verandert, dan moet je morgen al kunnen meebewegen om klanten loyaal aan je merk te houden anders loop je het risico hen kwijt te raken. Daarom is er iets anders nodig.

Voordeel 2: Digitaal transformeren tegen lagere kosten

Een service organisatie moet op de hoogte zijn van datgene wat een klantservicemedewerker heeft afgesproken. In de oude situatie zou dan een dure connectie gemaakt moeten worden tussen het Customer Service systeem en het Field Service systeem. Hoe groter organisaties werden, hoe meer er aan elkaar geknoopt werd. Dat is vast wel herkenbaar. Omdat Microsoft Dynamics 365 één integraal platform is zijn er veel minder integratiekosten. Door een onafhankelijke integratie van apps kunnen organisaties op een kostenefficiënte, flexibele en gebruiksvriendelijk manier stapsgewijs doorgroeien naar een volgende trede op de digitale ladder. Wij helpen je met nog sneller leren klimmen.

Voordeel 3: De kracht van integratie met PowerBI en Office 365

Klantervaringen verbeteren als je klanten precies datgene kunt voorschotelen wat zij op dat moment ook wensen. Dynamics 365 is bedrijfssoftware in de Cloud die naadloos integreert met alle Office 365 applicaties, dus ook PowerBI. Met deze interactieve tool kan data razendsnel in allerlei dashboards gevisualiseerd worden zowel voor klanten, maar natuurlijk ook voor de interne organisatie. ‘Klantgegevens op een presenteerblaadje’ zou je het ook kunnen noemen.

Digitaal transformeren? Start met Dynamics 365!

Klantervaringen verbeteren als de informatie altijd klopt en realtime aanwezig is. Maar ook gaat het hier om ‘Mobile First en Cloud First.’ Dat betekent dat klanten altijd en overal de data bij zich dragen die voor hen van belang is en dat dit door Cloud technologie en apps mogelijk wordt gemaakt.

Heb je het idee dat er hiccups zijn tussen CRM en ERP of dat klanten, of medewerkers nog onvoldoende bediend worden tijdens hun dagelijkse werkzaamheden, neem dan hier contact met ons op.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *