Wat doen we en waarom?

Door Rémy van Duijkeren op

“Als CRM-professional bij DynamicHands word ik enthousiast van het bedenken van technische oplossingen voor klanten”, vertelt Tim Gerards. We lossen als team ontzettend veel problemen op, maar wie doen dat nu eigenlijk? Waarom doen we wat we doen? Vandaag is Tim Gerards aan het woord. Hij vertelt over vrijheid en de vraag achter de vraag.

“Werken met de nieuwste technologieën, problemen oplossen en het contact met klanten, maakt dat ik echt enthousiast ben over mijn werk. Daarnaast vind ik dat de afwisseling van uitvoerend werk en een adviserende rol een mooie balans vormt. Het team en DynamicHands spelen ook zeker een rol in mijn enthousiasme. De kernwaarden (vertrouwen, passie, ontzorgen en optimaliseren) sluiten goed bij mij aan. Dit zie ik telkens weer terug in mijn werk en maakt dat ik iedere dag met veel plezier mijn werk start.”

Hoe ziet jouw dag eruit?

“Mijn dag bestaat voornamelijk uit het uitvoeren van klantprojecten. Ik inventariseer de wensen en eisen, en maak vervolgens een planning. Daarna houd ik me bezig met de uitvoering. Hierin begeleid ik collega’s, maar voer ik ook zelf aanpassingen door. Het is motiverend om telkens de optimale technische oplossing te bedenken. Soms wordt mijn expertise ook bij een reeds bestaand project gevraagd. Dan is er bijvoorbeeld meer capaciteit nodig en word ik daarom ingehuurd.”

Vrijheid en hecht team

“Wat ik bijzonder vind, is ons hechte en leuke team. Hoewel we elkaar niet heel vaak zien, zijn we toch hecht. Het feit dat Gerben (directeur) regelmatig belt om te vragen hoe het gaat, is hier een mooi voorbeeld van. Het inspireert en zorgt voor meer binding met elkaar. Opvallend is daarnaast de vrijheid die je bij DynamicHands krijgt. Je mag zelf je dag indelen, zolang je maar bij de essentiële meetings bent. De meeste aandacht wordt gericht op de output die je levert en het halen van de gestelde deadlines. Ondanks de bijzondere periode waarin we nu als land in zitten, houden we als team dagelijks veel contact met elkaar. Meestal start ik thuis met koffie, waarna we online een daily stand-up hebben. Hierin bespreken we vragen als; wat heb je gisteren gedaan, wat ga je vandaag doen en zijn er problemen die we voorzien? Op dit moment ben ik bezig met een uitvoerend project bij de ABN AMRO Bank . De kans die ik hierin krijg om bezig te zijn met de nieuwste technologieën waardeer ik enorm, terwijl ik ook de goede band met ons eigen team kan onderhouden.”

Vraag achter de vraag

“Het leukste vind ik om een compleet traject met een klant te doen, omdat je dan een langdurige samenwerking hebt. Hierbij vind ik het mooi om de oplossing te bedenken en te kijken wat er technisch mogelijk is. Van begin tot eind betrokken zijn, betekent ook dat je een relatie met de klant opbouwt. Dit geeft mij nog meer de kans te achterhalen wat de vraag achter de vraag is. Wat wil de klant echt? Waar willen ze naar toe groeien in de toekomst? Het geeft veel voldoening om met een oplossing te kunnen komen die oog op de toekomst heeft en toegevoegde waarde biedt. Hierdoor kan de klant zijn focus houden op de core business, terwijl wij de gevraagde oplossing ontwikkelen.”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *