Wat doet een Functioneel CRM consultant?

Door Dynamic Hands op

Consultant, CRM, Microsoft, data, processen… in de wereld van IT denken mensen al snel, dat het vooral om technische aangelegenheden gaat en het spreken van moeilijke of zelfs onbegrijpelijke taal. Het tegendeel is waar. CRM consultants zijn niet alleen ‘techneuten’, maar vooral ook mensen die sterk bij de business betrokken zijn. Daarom leg ik graag kort uit, wat een functioneel CRM consultant doet.

Passie om mensen vooruit te helpen

Kort gezegd optimaliseer en verbeter ik allereerst sales- en marketingsystemen. Vragen stellen is daarbij cruciaal. Pas als je goed begrepen hebt, wat de klant nodig heeft en welke verwachtingen er zijn, krijg je vertrouwen. Vervolgens kun je een waardevol advies geven en/of een slim ontwerp maken. Mijn werkzaamheden bestaan dus niet alleen uit het bouwen van applicaties, ik ben ook gesprekspartner voor alles wat tussen IT en Marketing in zit. Maar mijn passie om mensen vooruit te helpen en processen te verbeteren gaat verder…

Wil je met mij kennismaken? In deze video stel ik mezelf aan je voor.

Een regisserende rol

Nu komt het interessante; Dynamics 365 is niet alleen een platform, wat gebruikt wordt voor sales en marketing. Naast het optimaliseren van sales en marketing, wordt ook vaak gekeken naar andere bedrijfsprocessen, waarbij de centralisatie van data een belangrijke rol speelt. Mijn werkzaamheden kunnen ertoe leiden, dat klanten niet krijgen, wat ze in eerste instantie dachten, maar wel iets, wat nodig is om vooruit te gaan. Soms zien klanten mij dan ook, als iemand die de spiegel voorhoudt. Een externe blik helpt om iets, wat jarenlang op een bepaalde manier gebeurde, toch te veranderen. Het is gaaf, als dat lukt! Uit verandering haal ik daarom mijn dagelijkse energie.

Waarom mijn werkzaamheden belangrijk zijn?

Er is geen enkel bedrijf meer wat zonder IT kan, om klanten zo goed mogelijk te bedienen. Daarbij komt, dat tegenwoordig ook alles super efficiënt en Lean moet zijn, om concurrenten voor te blijven. Intelligent kunnen omgaan met klantdata, staat daarom hoog op de directieagenda bij veel bedrijven, vooral omdat veranderende klantwensen steeds sneller veranderen en er eerder nieuwe vragen ontstaan. Met welke vraag kan ik jou helpen?

Aan andere functioneel CRM consultants:

Als je op zoek bent naar een veilige omgeving om in te groeien, dan ben je bij ons aan het juiste adres. Van onze directeur, Gerben Kessen, krijg je alle ruimte en het vertrouwen om met passie aan de slag te gaan. Het positieve daarvan is, dat je zelf veel vrijheid hebt, om te schakelen en een voortrekkersrol bij klanten in te nemen. Zijn er ook nadelen? Ik kan er maar één bedenken: soms duurt het even, om je bij een klant thuis te voelen, want ik heb al een perfect thuis hier. Het is een plek, waar er altijd voor je wordt gestreden om je vooruit te helpen. Eigenlijk alleen maar voordelen dus, want werken bij ons bedrijf en onze klanten is gaaf!

Neillon Carmichael, Functioneel CRM consultant bij DynamicHands.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.