Wat zijn belangrijke werkzaamheden van een Microsoft Dynamics 365 specialist?
Door opOp de vraag ‘Wat doet een Microsoft Dynamics 365 specialist?’ is het antwoord: ‘veel!’ Als je de keuze gemaakt hebt voor een externe specialist die bij je past, dan kun je in deze blog teruglezen voor welk type werkzaamheden je hem of haar kunt inzetten. Denk daarbij onder andere aan het volgende:
Het ontwikkelen van de meest optimale CRM oplossing
Een Microsoft Dynamics CRM-specialist bouwt oplossingen op maat. Ieder bedrijf is immers anders en kent unieke eisen en wensen. Bij het ontwikkelen van de meest optimale CRM oplossing, wordt ook rekening gehouden met de ‘behapbaarheid’. We geloven namelijk dat grote CRM prestaties vragen om kleiner denken, omdat de wereld om ons heen sterk verandert. Je moet flexibel kunnen zijn. Lees er meer over in deze blog. Ben je overigens een relatief klein of startend bedrijf dan is HandsOn CRM zeker de moeite waard om te overwegen.
Hulp bij het analyseren van data
Het is een bekend gegeven: veel beschikbare data wordt niet gebruikt. Het is weggestopt (latent aanwezig) terwijl het van grote waarde kan zijn. Een Microsoft Dynamics 365 specialist helpt vaak om klant- en bedrijfsgegevens te analyseren. Wel altijd met een vooraf gesteld doel. Ook daarbij kan de specialist als sparringpartner van grote waarde zijn.
Opleiding & ondersteuning
Een Dynamics CRM-specialist kan gebruikers een grondige training geven over het gebruik van alle functies. Dit kan zeer nuttig zijn voor bedrijven, die zelf nog weinig ervaring hebben opgebouwd met de software. Voor wat betreft ondersteuning is de specialist overigens een vraagbaak voor de hele organisatie.
Integratie-uitdagingen oplossen
Microsoft Dynamics 365 CRM centraliseert de data vanuit andere bedrijfssystemen. Allemaal met als doel om een 360 graden klantbeeld te krijgen. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk om een email van een klant automatisch in het juiste klantdossier op te laten slaan. Handig toch? Wil je hier meer over weten, lees dan deze blog. Systemen en applicaties koppelen is iets, wat bij nagenoeg elke klant door de specialist plaatsvindt.
Continu verbeteringen realiseren
Tot de kerntaak van een Microsoft Dynamics 365 specialist behoort ook het tussentijds informeren van klanten over klant- en bedrijfsprocessen. Vaak worden daar best practices bij gebruikt, die zich bij vergelijkbare bedrijven bewezen hebben. Verbeteringen worden onder andere gerealiseerd door het uitvoeren van testscripts, die bij succes voor de klant live worden gezet.
Wil je meer weten over Continuous Improvement?
Klik dan hier of neem contact met ons op, als er CRM werkzaamheden zijn, waar we bij kunnen helpen.