FAQ’s HandsOn CRM

1. Wat kan ik doen met HandsOn CRM, “out of the box”?

HandsOn CRM is een eenvoudig te gebruiken CRM-oplossing. Binnen HandsOn CRM kun je potentiële klanten volgen en je huidige klanten beheren (Contacten en Accounts).

Je kunt verkoopkansen met betrekking tot je contactpersonen en accounts maken en volgen. Daarbij kun je ook allerlei activiteiten hierop vastleggen, in combinatie met een Outlook koppeling.

2. Kan je HandsOn CRM integreren met MS Office?

Jazeker. Omdat HandsOn CRM een Microsoft product is, is het geheel te integreren met Microsoft Office.

Outlook

Je email, taken en contactpersonen synchroniseren naadloos met HandsOn CRM. Ook kun je vanuit Outlook nieuwe records in HandsOnCRM aanmaken.

SharePoint

Sla al je documenten via HandsOn CRM op in SharePoint.

Word

Word Templates; zet de gegevens van bijvoorbeeld je verkoopkans door naar een offerte in MS Word, volgens een door jou opgezet template/layout.

Excel

Excel integratie; exporteer lijsten uit HandsOn CRM desgewenst naar MS Excel. Tevens is bulk bewerking via MS Excel mogelijk. En we helpen er je graag bij.

3. Kan ik HandsOn CRM ook met andere pakketten integreren?

Ja, dat kan. Denk bijvoorbeeld aan Add-Ons als KvK informatie van CompanyInfo. Ook andere pakketten, zoals boekhoud pakketten, kunnen worden geïntegreerd. Let hierbij wel op, dat dit technisch complex maatwerk is en veel tijd en investering kunnen vergen. Hetzelfde geldt als je een volledige Dynamics 365 licentie zou hebben.

4. Kun je dit “Power Platform” simpel uitleggen?

Natuurlijk, stel je voor dat het “Platform” een gereedschapskist van € 5 is. Alle first-party apps van Microsoft, zoals Dynamics 365 Sales, voegen een specialistische gereedschapset toe aan die kist voor een extra € 80. Als alternatief voegt HandsOn CRM zonder extra kosten een basisset gereedschap, zoals een hamer en schroevendraaier, aan die kist toe. Als je HandsOn CRM ooit ontgroeit, kun je ervoor kiezen om onze basisset te vervangen door hun specialistische set van € 80, in dezelfde kist. De kist zelf zou niet vervangen hoeven te worden.

5. Hoe verhoudt HandsOn CRM zich tot Dynamics 365 Professional?

Dynamics 365 Sales Professional en Dynamics 365 Customer Service Professional zijn de first-party applicaties van Microsoft, die gericht zijn op kleine en middelgrote bedrijven. Deze zijn niet helemaal opnieuw gebouwd; het zijn eerder beperkte versies van de huidige Enterprise-applicaties van Microsoft. HandsOn CRM is geen gehandicapte versie van een groter product; in plaats daarvan, is het vanaf het begin speciaal gebouwd, om een eenvoudig te gebruiken CRM-toepassing te zijn.

De aanpasbaarheid en uitbreidbaarheid van HandsOn CRM en de applicaties van Microsoft zijn identiek, omdat ze allemaal zijn gebouwd op het Power Platform van Microsoft.

HandsOn CRM is niet alleen veel gebruiksvriendelijker, het is ook aanzienlijk goedkoper, omdat het draait op Power Apps-licenties van slechts € 16,90 per maand voor de eerste licentie en € 4,20 voor elke opvolgende licentie, vergeleken met Dynamics 365 Professional, dat € 54,80 per maand per gebruiker kost en Dynamics 365 Enterprise, dat € 80,10 per maand per gebruiker kost (retail).

6. Wat is HandsOn CRM precies in technische termen van Microsoft?

HandsOn CRM is een model-driven Power-app die is gebouwd op het Microsoft Power Platform. Het Power Platform is hetzelfde platform, waarop ook de first-party apps van Microsoft, zoals Dynamics 365 Enterprise Sales of Customer Service, zijn gebouwd.

7. Wat als HandsOn CRM in de buurt komt van mijn behoeften, maar niet perfect?

Elk bedrijf is anders. Dat is de reden waarom onze HandsOn CRM-app volledig uitbreidbaar/aanpasbaar is. Afhankelijk van hoe technisch je bent, kun je ze zelf aanpassen. Maar we weten, dat veel klanten geen tijd of interesse hebben om te leren hoe ze zichzelf kunnen aanpassen, dus bieden we voor dat doel een support overeenkomst aan.

8. Kan ik HandsOn CRM later “overschakelen” naar Dynamics 365 van Microsoft?

Ja, maar de overstap van HandsOn CRM naar de first-party applicaties van Microsoft is een migratieproject. Echter is onze observatie, dat zodra klanten HandsOn CRM gaan gebruiken en ze het aanpassen en uitbreiden om aan 100% van de behoeften van hun organisatie te voldoen, het overstappen naar de first-party apps niet echt een optie vinden, die ze zelfs maar overwegen.

9. Wat zijn de minimale Microsoft-licenties die nodig zijn, om de HandsOn CRM-app te kunnen installeren en gebruiken?

HandsOn CRM is met opzet ontworpen om te draaien op het goedkope “Power Apps Per App” abonnement à € 4,20 per gebruiker per maand van Microsoft. Echter is er minimaal één gebruiker/licentie nodig van het “Power Apps per gebruiker” abonnement à € 16,90 per gebruiker per maand.

10. Heb ik nog geen Power Apps-licenties in mijn Microsoft 365?

Dat heb je wel, maar de Power Apps-mogelijkheden die bij Microsoft 365 worden geleverd, zijn beperkt. Voor de HandsOn CRM-app is een Dataverse-omgeving vereist, dus je hebt het voordelige Power Apps Per App-abonnement nodig. Zie minimumlicentie hierboven.

11. Wat als ik al de benodigde Microsoft Power Apps-licenties heb?

Geen probleem. HandsOn CRM-apps kunnen worden geïnstalleerd op alle Dynamics 365 Customer Engagement-licenties, naast het veel goedkopere Power App Per App-abonnement. Ze zullen hetzelfde werken.

12. Bieden jullie ondersteuning?

HandsOn CRM is een gratis app. We hebben een gratis handleidingen ter beschikking gesteld, maar bij het afnemen van de gratis software, sluit je wel een support overeenkomst af. Daarvoor krijg je:

  • Via mail en telefonische bereikbaarheid en beschikbaarheid van de supportdesk;
  • We ondersteunen je bij problemen;
  • We werken je (wijzigings)verzoeken uit tot een voorstel en voeren deze na akkoord voor je uit;
    • Denk aan velden toevoegen aan een formulier, doorkijkjes maken naar andere entiteiten, logica inbouwen, etc.
  • We bieden diverse trainingsmogelijkheden;
  • Datamigratie; we kunnen je bestaande gegevens inlezen;
  • We informeren je over ontwikkelingen in de software.

13. Ben ik technisch verbonden met DynamicHands?

Nee, wij doen niet aan Vendor Lock-in, wat inhoud, dat als je een andere Microsoft partner wijzigingen wil laten maken in de HandsOn CRM oplossing, dit gewoon kan, maar dat hopen we natuurlijk niet!

14. In welke talen is HandsOn CRM beschikbaar?

HandsOn CRM is zowel in het Nederlands als in het Engels instelbaar. Deze instelling is per gebruiker in te stellen.

15. Heb ik geen lange implementatie nodig bij Hands-On, zoals dat bij Dynamics 365 wel het geval is?

Bij een implementatie van een gebruikelijk Dynamics 365 implementatie, begin je vaak met het verwijderen of uitzetten van functionaliteit die niet nodig is. Tevens worden de schermen en functionaliteit die je wel gebruikt aangepast, bijvoorbeeld aan de Nederlandse standaarden. Voor de implementatie zijn veel uren nodig.

Bij Hands-on CRM werkt het andersom, we beginnen met een lege basis en daar hebben wij alvast de functionaliteiten, die normaal gebruikt worden (in Nederland) aan toegevoegd en in aangepast, zoals het gros van de klanten dat wil hebben.

Je hebt dus geen dure implementatie nodig. Daarnaast zijn aanpassingen m.b.t. jouw specifieke wensen altijd mogelijk.