Implementatie voor Dynamics 365 for Sales

Vaak zien we lange implementatie trajecten van Dynamics 365 / Power Platform (CRM). Voordat men écht met de applicatie gaat werken, worden er allerlei aanpassingen gedaan en verwachte bedrijfsprocessen ingebouwd.

Dan het grote moment: de applicatie gaat live en iedereen gaat er mee werken. Wat blijkt dan! Je komt er achter dat bedachte aanpassingen toch niet zo handig zijn of net even anders hadden gemoeten dan je van te voren had bedacht. Mooi bedachte bedrijfsprocessen blijken in de praktijk toch anders te werken of worden zelfs niet gebruikt. Er blijken andere punten veel belangrijker en waardevoller te zijn. Punten die je van te voren niet verwacht had. Dat is dus zonde van de tijd en het geld. Échte ervaring met het werken in de applicatie haalt dit pas naar boven, na het live gaan.

Ga live met de basis en breidt stap voor stap uit

Hoe het ook kan, waar wij echt in geloven, is dat je begint met de minimale basis die nodig is om er mee te kunnen werken. Het zogenaamde MVP (Minimum Viable Product) Dus zo snel mogelijk live gaan! Vervolgens werk je enige tijd met deze basis en leer je de mogelijkheden kennen en welke verbeteringen gewenst zijn. Vervolgens laat je op frequente basis (bijvoorbeeld maandelijks) functionaliteiten en verbeteringen toevoegen.

Met deze aanpak ga je het meest efficient met de middelen om en krijg je een ‘schoon’ systeem welke precies aansluit bij je bedrijfsprocessen. Bovendien spreid je de investering.

Start met minimale basis die nodig is.

Gebruik hiervoor onze Relationship template. Hierin zijn de Account en Contact formulieren al aangepast volgens de Nederlandse standaarden en door klanten vaak gevraagde wijzigingen.

Implemetatie Methode

Onze pragmatische en resultaatgerichte aanpak zorgt voor een solide CRM basis, op relatief korte termijn. Door te werken met een agile (scrum) aanpak houden wij de CRM implementatie optimaal onder controle en overzichtelijk.

Een CRM implementatie op basis van Dynamics 365 is doorgaans een uitdagend project. Om het beheersbaar, overzichtelijk en optimaal onder controle te kunnen houden, voeren wij onze Quick Hands aanpak uit. Bij deze aanpak staan samenwerking en communicatie centraal.

.

Voeg frequent verbeteringen toe

Met ons Continuous Improvement abonnement heb je sowiso een helpdesk achter de hand, daarnaast krijg je korting op onze uren waar mee je op frequente basis verbeteringen en nieuwe functionaliteiten kan laten toevoegen.

Maak een vrijblijvende afspraak voor meer informatie.